Sayı 36|EYLÜL 2008    Anasayfa | Blog | Kurumsal | Forum | Gündem | Röportajlar | Dünya | İnsan |  Sağlık | Kültür Sanat | Çocuk | Eğitim | Çevre | Bilim

Share Facebook


Tamamen gönüllülük ilkesiyle yürütülen İndigo Dergisi’ne katkı sağlamak isterseniz reklamlarımıza tıklayabilirsiniz.

Okuyucularımıza teşekkür ederiz.

 

DUYURU!

Gazeteciliğe

hevesli misiniz?

İndigo Dergisi, muhabir ve editörler aramaktadır. Detaylı Bilgi

 

ANNOUNCEMENT!

International Edition of Indigo Magazine is looking for columnists and editors.

click for more information

 

Indigo Community

Facebook'ta faaliyet gosteren uluslararası bir indigo network grubudur.

Katılmak icin tıklayın

 

İndigo Dergisi’ni

Açılış sayfanız yapın

 

 


 

 

Sonbahar

Yazar: Yasin Sarı


Zamanla Dans

Yazar: Fehmi Özçelik


Ahh Sevgili Aşkın Çok Güzel

Yazar: Hale Karaarslan

 

 

 

 

 

Haber: Neslihan Ayakta

Şeker mi, Tatlandırıcı mı?

Doktorunuz bunları size söyledi mi? Şeker Kanser Hücrelerini Besliyor! Diyetinize dikkat!

Yediğiniz şeylere sadece zayıflamayı düşündüğünüz zaman dikkat ediyorsanız bu yazıyı okumanın ve sağlığınızı düşünmenin vakti geldi de geçiyor bile. Vücudunuza giren maddelerin nelere yol açtığını biliyor musunuz? 

Alman Doktor Otto Warburg, araştırmaları üzerine 1931'de Nobel ödülü kazandı. Bulgularında vücuttaki oksijen ve kanser hücrelerinin bağlamlarını ortaya koyan Dr.Otto Warburg, ayrıca şekerin kanser hüclerini beslediğini de vurguladı. Kandaki şeker oranını düşürdüğünüz zaman kanser tedavileri yüzde 50 oranda daha etkili oluyor. Ayrıca son zamanda ortaya konulan yeni araştırma sonuçları, pişirilmiş yiyeceklerin de kanser hücrelerini daha çok beslediğini ve bunun yerine taze, pişmemiş sebze yemeklerinin daha sağlıklı olduğu açıklandı. 

Sadece şeker tüketiminin azaltılması dışında Amerikan armudu denen Avakado meyvesi de kanser hücrelerini öldürüyor. İngiltere, Oxford Üniversitesi'nde Biyokimya bölümünde yapılan araştırmaların sonucunda Avakado özünün, şeker enzimini yüzde 25 ila 75 arasında engellediği ve tümör hücrelerini yüzde de 65 ila 79 oranları arasında azalttığı keşfedildi.

 

Diyet ürünlerden uzak durun! Tatlandırıcıların Yan Etkileri Saymakla Bitmiyor! 

Şekersiz ya da tatlandırıcılı yiyecek ve içeceklerin sürekli reklam edilmesi ve şekerden daha sağlıklıymış gibi sergilenmesine inanmayın. Diyet yapanlar seker kullanımı yerine tatlandırıcılara başvuruyorlar ve yan etkilerinin büyük hastalıklara yol açtığını bilmiyorlar. Ayrıca yan etkiler arasında kilo artışı da var! 

“Saccharin” en eski tatlandırıcılardan biri. (örn: Sweet'n Low). 1977 yılında “FDA” Amerikan Yiyecek ve İlaç Yönetimi kurumu, içinde Sakarin olan her şeyin üzerine “Sağlığa Zararlıdır. Hayvanlar üzerinde yapılan testlerde kansere yol açmıştır” uyarısını zorunlu kıldı. Ulusal Kanser Enstitüsü, 1978-79 yıllarında diyet içecekleri günde iki bardaktan fazla içenlerde kanser riskinin yüksek olduğunu belirtti. Fakat 9 Mayıs 2000'de Ulusal Toksikoloji Raporu'ndan “Sakarin” kanser nedeni olan kimyasal maddeler listesinden çıkartıldı. Sakarin, uzun süreli veya fazla miktarda kullanıldığında sağlığa zararlıdır ama şeker hastasıysanız Sakarin diğer tatlandırıcılardan daha iyi.

“Aspartame” diyet içeceklerin yüzde 80'inde yer almakta, ayrıca şekersiz sakızlarda, bazı vitaminlerde ve hatta çocuk vitaminlerinde bulunuyor. İçinde “Aspartame” bulunan tatlandırıcıların yan etkileri(örn: NutraSweet): Baş ağrısı, migren, baş dönmesi, mide bulantısı, kilo alma, kas kasılması, depresyon, yorgunluk, uykusuzluk, çarpıntı, görme ve duyma problemleri, panik atak, eklem ağrısı, hafıza kaybı, duygusal hastalıklar, çeşitli doku sertleşmesi, deri veremi, kronik yorgunluk, beyin tümöru, şeker hastalığı, Parkinson hastalığı, Alzheimer hastalığı, Sara hastalığı, zihinsel yavaşlama ve doğum problemleri.

“Sucralose” (örn: Splenda) şekerden yapılan bir tatlandırıcıdır. Sadece kısa zaman kullanımında ki yan etkileri: Göğüs ağrıları, sinirlilik, zihin karışıklığı, yorgunluk, ciğer ve böbreklerde büyüme, gelişimde azalma, kırmızı kan hücrelerinde azalma, düşük, cenin kilosunda azalma, timus salgi bezinin küçülmesi, kalça kemiklerinde anormal büyüme, ruhsal durumlarda değişimler ve ishal. Şimdilik yan etkilerinin çok büyük hastalıklara neden olmadığı gibi görünmesine rağmen “Sucralose” maddesinin uzun süreli kullanımı ve yan etkileri arasında arastırmalar henüz gerçekleştirilmedi.


----- Kaynaklar -----

http://www.mnwelldir.org/docs/nutrition/sugar.htm

http://www.mercola.com/2000/oct/8/sugar_cancer.htm

http://www.alternativehealth.co.nz/cancer/suigar2.htm

http://www.something-fishy.org/dangers/sugarfat.php

http://envirocancer.cornell.edu/FactSheet/General/fs10.estrogen.cfm

http://www.nwstokes.com/gpage.html

 


EDİTÖR HAKKINDA BİLGİ

Neslihan Ayakta 1982, İstanbul doğumlu. 2001 yılından beri Amerika'da yaşamına devam ediyor. 2004 yılında Gazetecilik ve Fotoğrafçılık bölümünden mezun oldu ve şu anda California'da fotoğrafçılık üzerine  ögrenimine devam ediyor.

Detaylı bilgi için tıklayın


HABERLER

 

 

Bu Bir Bilim Kurgu Filmi Değil!

Tarihi Değerler Dökülüyor!


Televizyon, Kadim Mitolojiler ve Aydınlanma


Avrupa Birliği Sürecinde Türkiye: Kültür


Öğretmeye Cüret Eden Kişi, Öğrenmeyi Asla Bırakmamalıdır


Ney Yolculuğu


İstanbul’da Saklı Bir Cennet: ZEYREK


Şeker mi, Tatlandırıcı mı?


Horlama Sorun Olmaktan Çıkıyor


Bir Zamanlar Normaldik


Nisan Yagmurlari


Bir Mekân: Lounge & Kitchen


Nisan Kitapları

 

KOSE YAZARLARI

Çiğdem Aksoy

Korku, Korkulanı Gerçekleştirir


Rüya Yüksel

Kendi korku ve endişeleri içinde kaybolmuş anne ve babalar, çocuklarınız neredeler? Sorun nerede?


Meltem Bingöl

Siyah - Beyaz


Haluk Tunç İlker

Mandallarda Asılı Anılar


Sibel Tugal

Ne Güzeldir Çocuk Olmak


Uzay Gökerman

Entropi


Mahmut Şaylıkay

Siyahın Esmeri


Banu Kangal

Siz Hiç Havaalanında Kayboldunuz Mu?


Asu Sanem Kaya

Anne Olmayı Öğreniyorum 


Gürhan Faik Yeğit

K'nın Öyküsü


Ü.Gülsüm Bülbül

Yuvama İndigo Bir Çocuk Geldi

f


Anasayfa   Blog    Kurumsal   Reklam   Arşiv   Arama   İstatistikler   Forum   Bağlantılar   Röportajlar

Gündem      Dünya   İnsan   Sağlık   Kültür Sanat   Çocuk   Eğitim   Çevre   Bilim   Astroloji   Duyurular    İndigo

 

2005-2008 © İndigo Dergisi

İndigo Dergisi, FSEK ve TCK uyarınca koruma altındadır.

Yazar adı ve yazı linkini kaynak göstermek suretiyle alıntı yapabilirsiniz.

Dergimiz en iyi 1280x800 pikselde görüntülenir.

İçerik Politikası | Kurumsal | Reklam

Son Güncelleme:  8 Eylül 2008 TSİ 01:00